Tuesday, November 6, 2007

Lyckas jag ta mig genom urvalen och intervjun?

Ligger på soffan, rätt så matt av stegringen som jag drabbas av, och läser om Benin. Imorgon har jag intervju nr 2. Nu gäller det alltså. Jag måst övertala och bevisa dem om att jag är den rätte personen för jobbet på Villa Karo (finländskt och nordiskt kulturinstitut) i Grand-Popo i Benin. Jobbet inleds i börja av januari och håller på tills sommaren. Jobbmässigt passar det perfekt eftersom mitt nuvarande jobb, som amanuens vid Kvinnovetenskap ÅA, tar slut vid årssiftet.

Jag har redan en längre tid drömt om möjligheten att resa till Benin och jobba på Villa Karo. Helt enkelt en unik möjlighet. Att få jobba 6 månader i ett afrikanskt land som benin, lära mig om och av de lokala, känna hemlängtan, svettas, skratta, tala franska, äta lokal mat, komma bort från Finland en stund, sätta ner min väska i en obekant miljö och konstatera att detta nu är mitt hem de kommande 6 månaderna, få följa med vardagen på Villa Karo och njuta av havets närvaro. Det är det jag längtar efter.

Om jag väljs till uppdraget så kommer denna blogg handla om förberedelserna innan avfärd och om tiden i Grand Popo.

No comments: